Tutorial Iqa

Iqa hanya buat tutorial bila ada orang request ATAU mengikut kerajinan. tehee :D

Kat sini Iqa kongsikan beberapa tutorial untuk korang.

Kalau tak faham sila tanya yer. Tinggalkan komen kat bawah.

Bila guna sila bagitaw jadi atau tidak. ;)

Nak copy tuto boleh tapi bagi kredit kat sini dan bagitaw dulu.

Tutorial yang iqa buat adalah hak milik iqa sendiri kecuali yang dikreditkan pada pemiliknya.


Tutorial 1 : Cara letak signature bawah entry & cara dapatkan URL gambar
Tutorial 2 : Cara sengetkan header
Tutorial 3 : Cara Buat Background Blog Sendiri
Tutorial 4 : Cara Tukar Background Blog
Tutorial 5 : Cara Letak Badge Google+ Page Dalam Blog
Tutorial 6 : Cara Daftar ChurpChurp
Tutorial 7 : Cara Letak Iklan Churp Churp Dalam Blog
Tutorial 8 : Letak Note Selepas Entry
Tutorial 9 : Daftar Twiends untuk Meramaikan Followers Twitter
Tutorial 10 : Blockquote Berubah Bentuk Bila Cursor Menyentuh
Tutorial 11 : Letak Lagu Dalam Blog
Tutorial 12 : Cara Letak Iklan Nuffnang Dalam Blog
Tutorial 13 : Buat Banner Sendiri Guna Photoscape
Tutorial 14 : Hover Header Kebawah Dan Hilang
Tutorial 15 : Cara Buat Scroll Bar Dalam Entry
Tutorial 16 : Letak Banner Dalam Blog


Tips 1 : Tips Mendapat Buffered Earning (BE) Nuffnang




Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

7 komen jejari cumil:

Aien said...

tolong buat tutorial header guna photoscape macam yang akk punya tu boley???

Cik Wawa Wiwi said...

hye :)
tolong buat tuto utk header yg comel mcm awk punye tu boleh? c0mey sgt <3

nur amalia said...

akak , camner eak na buat sidebar kotak2 macam akq . tolong ajr kn

Nor Rafidah said...

akak nak copy tuto boleh ?

Nor Rafidah said...

akak nak copy tuto boleh??

nor said...

akak nak copy tuto boleh???

zareliqa afiqa said...

silakan dear ;)