Tuesday, 25 September 2012

Kek Batik VS Kek Coklat Moist

Alkisahnya, cuti haritu datang pulak mood ‘rajin kuasa dua’ aku nak buat kek. Haha.. kalau korang nak tau dari dulu lagi aku memang minat buat kek. Ntah, aku tengok kek-kek nie cantik jek… comeyy jek… tu yang lagi semangat nak buat. Cuba ko suruh aku buat nasi goreng, mahu nyer aku bantai pakai serbuk yang dah siap tu jer.. :P

So haritu dengan muka ala-ala chef wan two aku pun keluarkan lar semua bahan-bahan yang aku dah beli siap-siap. Mula-mula aku buat kek batik, alah.. kek yang sangat simple dalam dunia tu. Tapi makan hari jugak nak buat, sebabnyer “MALAS” dan suka “BERTANGGUH” ! *elakkan sikap nie yer puan2* HeH HeH

Dah siap kek batik tu kena simpan dulu dalam peti sejuk. Kasi dia sejuk dulu dalam 6 jam gitu. Alar.. ingat dah boleh makan tadi. Sementara tunggu kek batik sejuk, aku start buat kek coklat moist yang dah lama aku mengidam nak buat sendiri. Selalu main beli jer. T__T

Nie lar ghope kek-kek yang aku buat tu. Kek batik & kek coklat moist.. tengok ghope kek coklat moist tu macam terlebih moist jek. Weehehe~~ nama pun hantu coklat, harus lar aku curah banyak-banyak coklat kan :P

 kek batik yang nyummyy ! syok makan time sejuk.. milo yang dah campur dengan susu jadi sticky macam karamel gitu. Sedap oii ! *puji diri sendiri*

nie namanya kek coklat moist hujan pelangi... sangat over aku dok tabur 'pelangi' tu. Nama pun hujan kan.. kena lar lebat! Ahaks~~ 

Lepas nie nak cuba buat Blueberry Cheese cake pulak. Sape ada resepi ?? share lar sikit... *wink! wink!* (^_-)v


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

25 komen jejari cumil:

IntaNBerliaN said...

wah, rajinnya iqa.. sampai 2 jenis buat :-)

cik atie said...

yummyyy3x.... menyelerakan... slurrppp (jilat balik air liur meleleh... hehehehe)

Mira Adzlia said...

2-2 pun sedap...

aimaniman said...

mesti sedap... akak pun peminat coklat..

Everything's Everythings said...

Wahhh mmg sedap kek batik ;9
dah lama tak merasa.. nk buat sendiri malas selalu beli je kt pasar malam pstu letak dlm peti ais sendiri xD

Hanif Idrus said...

Kek Batik senang.....?
Aku tengok bini aku buat terkial-kial..heheheh
Ini rahsia kita yek..jangan sampai bini aku tahu..hahahah

Mieya Atiera said...

Geram je tengok kek coklat tu. Feveret Mieya tau tak. Nak sikit? hihi

hnahdy said...

kek batik favroute hana. huhu pos kat hana ek..

p/s : pagi ni saja dah 5 kali hana tengok entry pasal makanan.huhu

Khairul Zamri said...

sarankan post kek batik tu ke sini barulaa chef nie leh komen2 :p

emy zulaiha said...

wah rajinnye ika buat kek! sekali tembak dua kek teros! haha bagus2!! :p

QasehnyaRania said...

dapnya..nk sikit.. ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sedapnyer...meh sikit hehe....rajin betol ni

rafflesia said...

sedapnya!! dua2 ni syieda suke!

Wen said...

rajinnye buat kek. hehe wen suka buat biskut.. :)

NA said...

Wah sekali datang rajin, sampai 2 kek buat :)

-wina1979-

yana yani said...

aww..my peberet..curi sikit

www.aikairfatini.blogspot.com said...

salam..ada berita ni..murah!kulit cantik,badan pun chat..jom tgk ape dye! http://aikairfatini.blogspot.com/2012/12/nak-kulit-halus-mulus-mcm-byi.html

MaYa MustWany said...

rajinnya..mas lbih suka kek batik..hihi

Abdullah Ahmad said...

menarik :)

Nor Aznida said...

dua2 best.... :)

^^eKaTiKaH^^ said...

dua-dua sedap sbb ade coklat. hehe.. fav kite :P

Nadiah Ashikin said...

Wow... dua2 fav I.. huhu

bundarafi.com said...

Cantik2 background tu, bolehla ambil 1, salam kenal

twinscraftlife said...

Hi! 안녕하세요~~! please do visit our blog! we sell
purely handmade products such as phone case, ear cap,
bags, pouch and many more! 쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://twinscraftlife.blogspot.com

Kesah Kami Jer said...

sedapnya tapi kami dah buat kek batik kecuali kek coklat moist heheee. ^_<