Sunday, 15 January 2012

Revolusi Lagu Dan Makna


Pernah letak lagu dalam blog tak? mesti penah kan.. alar, biasa lar. Mula-mula memang semua kita nak letak. Aku pun tak terkecuali dulu! Letak lagu, bintang-bintang, bling-bling, snow, ayat gerak sana.. gerak sini. hehe, tapi kisah ape. Blog kita kan. Tapi tu dulu lar.. sekarang nie banyak yang aku dah buang. Well, aku cepat bosan!!

Jom imbas kenangan, mula-mula buat blog dulu aku letak lagu >PEMILIK HATI-6ixth Sense<.
Ahaha.. jiwang meyh! Tengah frust kot. Blog nie wujud pun sebab aku nak buat tempat luahkan perasaan kekonon. Mengadu domba kat diari online. Followers pun takde lagi! Lagu tu mengekspresikan *ayat nak poyo* perasaan aku lar kiranya masa tu. My ex memang tau tentang kewujudan blog nie. Skunk nie dia ingat ker tidak dengan blog nie,,, DO I CARE!!!! Pergh! gilos!! Bila ingatkan balik saat tu.. MALU!!! sebab tu jangan selongkar entry lama aku! T.T

Next, lagu >LOVE SO SWEET-Arashi (Music box version)<.
Lagu nak bagi tido.. tapi romantik! shukeww! shukewww! memang sweet pun lagu tu. Eh, dah rasa ker? ngeee.. lagu nie letak saje-saje sebab dah bosan dengan lagu kat atas tu. Lagipun bila dengar lagu tu banyak kali aku rasa nak marah!! HAHA

Bila yang nie pun da bosan, aku letak lagu >I DO- Colbie Caillat<.
HaHA.. lagu nie pun aku suka.. yeah, I do~ I do~ I do~ DoDoDoDoDoDoDo... bersemangat bila dengar. Masa tu pun mood tiptop! HaHa^^

Lama-lama bosan jugak asyik 'i do' tak habis-habis. KEKEKE, jadi aku beralih pada lagu, >I'LL KILL HER- Soko<.
Sape yang aku nak bunuh? Macam berani pulak! Nak bunuh lipas pun takut. eeee.. geli2!! wekk,,,:p Cuma suka cerita dalam lagu dia jek. Tapi kalau aku, bukan i'll kill HER. i'll kill HIM! muahahaha

Lagu yang terakhir aku tepek kat blog nie.. lagu, >PUJAAN HATI-Kangen Band<. Masa bulan puasa lepas. >.<
Sangat-sangat bermakna lagu nie. Untuk orang yang setia dengar tangisan aku berjam-jam! Bagi semangat kat aku satu masa dulu. Thank you so much!! >.< Tapi aku terpaksa undur diri demi kebahagiaan dia. Hey! i nampak status u dekat YM, "sentiasa tunggu awk..percayalah.." It's killing me.


Kata Jari : Setiap lagu dapat mengekspresikan perasaan kita. That's why aku suka dengar lagu even lagu orang kawin. :)


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

20 komen jejari cumil:

My SweetPea said...

Lagu memang memberikan memori pada kita

Si BuDaK KaChAk said...

gud....tp sy xpnh ltak lagu [un....

sy lbih kepada becerita dkt entri je...

so jgn slongkar entri lama sy jgk....hehehe..

=)

Syuk Ry said...

stil x best ltak lgu kecuali blog brtujuan personal..

zareliqa afiqa said...

@ MysweetPea : Betul2 :)

@ Si Budak Kachak : Ehehe,yeke? baik2..tak selongkar.Skodeng jek..haha :D

@ Syuk Ry : Memang kot.Kalau blog info tak kan nak letak lagu kan..hehe^^

Eyda Dania said...

di setiap lagu..ade cerita...^.^..

Selendang Merah said...

yang lagu last tu sm pon penah letakkk...hehe..layan jiwang abis..^^

naiemah_ramli said...

pernh letak lagu dlm blog,dulu la..mula2 bt..kahkah..lawak plk bla ingt

ye..bg naiemah lagu dpt hilangkan mood kelaut..hikhik

Balat said...

lagu ombak rindu tetap di hati <3

shahdiana said...

ala buat la tuto caner nak letak lagu dalam blog ni

izatty fatihah said...

yeah klau mule2 buat blog mmg akan letak lagu!
itu adalah kemestian bg newbie haha :P
setiap lagu yg sis letak ada makna eh?
nk skodeng entry lama2lah ^^

AmirFX said...

Lagu I'll kill her baru pernah dengar.. Rasa ketinggalan plak tak pernah dengar lagu tu...

♥ LULU ♥ said...

np sy x leh bca entry ni ek?

myzamar said...

cer letak lagu 60an..lagu cik ainon..hehehe

acheeqa farhana said...

smpi sekarang sy letak lagu dalam blog..sian readers konfem rasa myemak..hehehe

VPH Author said...

takde lagu macam mana la nak luahkan perasaan kan..
(dalam kepala terfikir bersajak lah kot.)=D
follow u..

http://budakperempuanmenulis.blogspot.com

::WafaIrdina:: said...

suke lagu yg sentimental..hehehe...hanya org berjiwa seni faham apa itu muzik...kan...

IntaNBerliaN said...

akak xpenah ltk sbb xreti.. hahahha

fyna said...

ha'a....setiap lagu ada maksud tersendiri...




fyna singgah n follow blog tomey nih...
:)

Hanif said...

Pernah putus cinta ler ni...ehhehe

Cik Nurul said...

mase memula kenal blog ni, memang suke letak n tuka lagu.. tapi sekarang tak dah... kesian kat blogger2 lain jenguk blog kite t tekejut.. =)