Wednesday, 9 November 2011

DuitKu DuitMu Jua..Wahh! Wahhh!


Selamat petang readers!^^ sape yang tak suka duit? cuba angkat kening. Nampak bebeno nipunye kalau ada yang tak suka duit. kan2? orang giler pun suka duit meyh. Nak cite pasal duit sikit. Suka pinjam duit orang? atau suka bagi pinjam duit kat orang? rasanya situasi yang meminjam tak lar seteruk yang bagi pinjam. Kenapa daku cakap cmtu?

ehem~ ehem~ pakcik Google ni takmo bagi daku cikit ker? +.+

Yela.. orang yang meminjam senang jek. Pujuk-pujuk, buat muka sadis cikit, pastu dapat lar pinjam. Tapi yang bagi pinjam ni yang sekian KESIAN. Dah baik-baik bagi pinjam sampai masa orang tak mau bayar. Atau lagi best BUAT-BUAT LUPA!

Huarghhh! daku terkena! Tu yang malas nak bagi pinjam kat orang neh. Pinjam RAJIN, bayar MALAS! rasanya dah setahun lebih dia pinjam duit daku. Bila tanya manjang takde duit, duit belum dapat.Tapi beli kete berpuluh-puluh ribu tu boleh pulak. Duit daku yang ratus-ratus ni tak boleh bayar. Pehh, payah. Kalau sehengget dua, 10, 20 hengget boleh lar daku buat-buat lupa.

*Google*

Kena ingat daku neh bukan jutawan meyh yang boleh 'kira halal' jek. Aku pun kadang-kadang sesak daa. Nak jugak guna duit daku tu. Rasanya dah lama daku bagi chance. Bila daku diam dia pun buat macam takde pape. Aku ni jenis TAK SUKA lar mintak-mintak orang pulangkan duit walaupun tu duit aku. Jadi bila dah pinjam tu pepandai ler pulang balik yer. Jangan buat macam duit sendiri. muahaha

Tak taw lar kalau dia tak rasa apa-apa bila berhutang dengan orang. Rasa seronok ke erk tak bayar hutang neh?Takpe2, amik jela duit saya tuh awak. Kesian... +__+

Kata Jari : Kalau korang, nak jadi yang mana? ngehehe^^


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

16 komen jejari cumil:

emy|farid said...

len kali suh dia pnjam kat bank

Cik Nurul said...

betul tu... mereka yg pinjam ni kekadang buat muka slamba jek, xde rsae besalah langsong... macam tak paham pulak.. kite nak mintak segan.. haishhh sabar jek la..

zareliqa afiqa said...

@ emyfarid : hahah..betul2

@ Cik Nurul : Yela kan..slumber jek mcm takde pape.huhu=.=

sis92 said...

ada seorang kawan..dia tuduh sis hutang dia..
setahu sis ,takda pun..
dia ada hutang setakat 3, 4 ringgit tu sis tk kisah pun..
hmm tk faham :(

zareliqa afiqa said...

@ sis92 : lar..gitu pun ada yer.erm,sis cakap lar yang dia tu ada hutang ngn sis sebenarnya.
suke2 jek main tuduh2.sabo jela~ :)

Aefa Aerisya said...

ade gak member yg pinjam2 tp pastu wat2 xtau ni.. kalo seringgit 2 boleh la nak halalkan je kot.. kalo dah smpi seratus... xkan nak biarkan je.. :\

diana said...

ada orang yang bila hutang tapi tak ngaku...yang tu lagi geram..
lagi sedih bila kita jumpa dia nak minta duit kita,dia boleh citer kat orang kata kita jumpa dia sebab nak pinjam duit..geram tapi kelakar pun ada..hehehehh

MaYa MustWany said...

mcam kes mas..de beli barang avon dah 3bulan harga rm100 tak bayar..tiap kali tanya alasan cukup bulan..hemm..ada kes lain lak,kawan2 mas suka mintak pinjam duit.adoii..bukan pe.tak nak jadi kes macam iqa la.

naiemah_ramli said...

nak jadi org tngah..mana tau dpt untung..hihihi

aimie amalina said...

geram kan dgn org cm ni
hahahaha
sebb penah rasa
so tak mo jadi due2 org ni
hehehehe

~Sya~ said...

akhirnya pemberi pinjam yg mcm penghutang...kesiann

IntaNBerliaN said...

ni lah yg xbrp berkenan bg org pijam.. akaK PUN PNH JD GINI...

aRa ❤ aFiq™ said...

ta suka jdi pminjam o beri pinjam.. tp lau tdesak.. tpksa la.. hee

Ezad Skytech said...

hee...sy ni tak boleh kalau nak hutang2 orang ni...nanti mesti rasa tak tenang je bila tak bayar hutang tu..

EmpayarUtama said...

Ala nanti aku dapat cashout nuff aku baya la :( Hehehehehe

♥ ieRa ♥ said...

jgn berhutang..memberi hutang takpe...;)