Monday, 17 October 2011

Nama Betul Ke Nie?

Bila berada di alam alam maya semua orang ada nama pena or nama glamour masing-masing right?Jarang orang letak nama dalam IC.Tipah da boom,Meah da hot.Pepandai aku je.heee..Dan aku rasa memang tak penting pun letak nama penuh macam dalam IC ni.Jadi dalam belog aku guna,ZARELIQA AFIQA.Tentunya bukan nama dalam IC aku.hihi,tapi tetap diambil daripada nama penuh yer.


Mana aku dapat? aku amik secoit sana,secoit sini,jadi lar ZALIQA AFIQA.Nak menambah perisa aku tukar ejaan je.Tambah 'are'.Kretip tak daku? jangan curik taw! muahaaha..tapi jangan risau,IQA tu nama betul aku.Tak tipu pun.Korang boleh panggil ZA,IQA,NANA, pape jela.Jangan panggil ZALI or AFIQ sudehh.Aku pun kompius dengan jantina aku nanti.ekeke


Kalau orang yang baru-baru kenal aku memang ingat tu nama betul.ZARELIQA..ZARELIQA..kat mukabuku pun aku letak ZARELIQA.Hentam lar korang.hihi..Bukan tak nak letak nama betul tapi ntah lar.Takut~ macam-macam cerita aku dengar.Lagipun tak suspen lar nanti.kahkahkah.(gelak jahat) Yang betul2 rapat dan betul2 kenal jek aku bagitaw.heee.. :D
Jadi nama penuh saya .........................  ......................... (isikan tempat kosong).Sape boleh teka aku bagi kete sebijik.muahahahaa~ gurau-gurau manja jek. :p Nama di'CAPS LOCK'kan untuk mengelak terjadinya sebarang kekeliruan yang maha dasyat antara 'Q' dan 'G'.Sebab ada yang kompius 'q' dan 'g' kecik neh.Sekian.


Mekasih lar sanggup membaca 'sesuatu' tentang diriku yang kenit ini.hehe~ ayat macam nak bersyair. :p Dan melayan aku yang membebel macam orang nyanyuk tengah-tengah malam buta sebab tak boleh tido.Kerjasama anda amat saya hargai.Muahx! Selamat Malam!^^


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

19 komen jejari cumil:

NA said...

Haha kita sama rupanya. Nama -wina1979- nama samaran tapi ada nama pendek dalam tu. Hehe. Iqa memanjangkan. Kak Wina memendekkan dan menukar satu abjad lain.
Faktor Kak Wina taknak buat FB sebab takmo orang tahu nama betul.
Takpe tak kisah, asal Iqa baik, tak tipu orang.

-wina1979-

emy|farid said...

dasyatnya kekeliruan tu ye.......... hehe

zareliqa afiqa said...

@ Kak Wina : yeke?ehehe~ sama lar.Rasa Iqa boleh teka nama pendek akak tu. :D
Baru nak add FB akak.Kalau kat FB orang yang mmg kenal Iqa jek taw nama penuh.hehe

zareliqa afiqa said...

@ emyfarid : huhu.memang dasyat.. :P

Ezad Skytech said...

biasa la tu...susah nak jumpa blogger yang guna nama penuh macam dalam IC tu..mesti ada nama glemer kan..hee~

zareliqa afiqa said...

@ Ezad Skytech : Betul2.hehe.. :)

CikHoneyBee said...

hehehe... btol tu. cikhoneybee pun tk ltk nme btol kt fb :)

Cik Cura said...

tak pe suke hati kite lah nak letak name ape kan hehe=)

Mish eika :) said...

hehe . sedap nme uhh :)

Chikova_Araishii said...

name saye pon ade ika jugak ,kih3

nazirah said...

hehe tak kesah la mcm artis gak kan.. mcm2 nama ada.. macam cci ni .. haa.. cci tu bkn name btul pn hee ;)

eyryn said...

mane buley letak name full..
name tak best ! haha.. tak glemer laa nanti :)

aleen aiden said...

bab panggil zali afiq tu alin da senyum2 dah.hahah

zareliqa afiqa said...

@ CikHoneyBee : hehe..same lar kita. :D

@ Cik Cura : Yup.Betul2.hihi

@ Mish eika : Thanks dear ^.^

@ Chikova Araishii : Yeay! sama~ :P

@ Nazirah : hehe~ betul.Nak jugak glamour mcm artis tuh.huhu

@ eyryn : hehe~ nak glamour gak an? weee~

@ aleen aiden : hehe..senyum2 yer.^^

[sutera kasih] said...

hehe samala kita dear..sy pun takut benda2 yg tak berapa nk elok..bukannya malu dgn nama sendiri, tp sy fikir kebaikan diri sndiri..

zareliqa afiqa said...

@ sutera kasih : Betul2.Bukan sebab malu tapi lebih berhati2.takut~ huhu

aimie amalina said...

awwwwww
rahsia gituuuu
heeeeee

zareliqa afiqa said...

@ aimie amalina : haha.mesti2.uhuhuu^.^

hira said...

hehe. biasalah tu. hak kita juga kan untuk letak nama apa untuk blog kita :)