Thursday, 15 September 2011

Tutorial 1 : Cara Letak Signature Bawah Entry & Cara Dapatkan URL Gambar

Salam..selamat petang semua! :)
Cara Letak Signature Bawah Entry

Arie ni aku nak share tutorial pulak macam mana nak letak signature kat bawah entry ye.Tuto ni direquest oleh Ekin dekat pesbuk.Sapa yang da taw tu,buat2 lar tak taw ye.Yang tak taw pulak,kena amik taw.:))

Owh.yang mcm ni yer ;)

Oleh kerana aku tak dpt buat sendiri tutorial ni disebabkan kesibukan dan masa berblog yang terhad,meh aku share link je eh.Sape yang nak buat boleh rujuk link INI.Tuto ni simple jek dan senang paham.
Kredit:Unwanted
Cara Dapatkan URL Gambar

1. Mula-mula pegi Dashboard-new post-insert image

2. Upload-choose file-*amik lar gambar yg korang nak


3. Pastu korang dapat macam ni kan...klik Edit HTML macam dalam gambar kat bawah

4. Da klik,korang akan dapat mcm ni
5. Amik URL gambar korang macam yang aku gariskan tu.*copy paste

Nak lagi senang? dah sampai step 3,tak payah klik Edit HTML.Right click pada gambar-copy image URL.Macam ni,
Da dapat kan? so boleh lar try tuto yang kebanyakannya suruh masukkan URL gambar.Nah,masukkan jek.Senang sangat macam makan ABC kan? sebab aku guna banyak gambar kat cnie.
Ini 1st tutorial dari aku.Tu pun sebab ada orang request.Kalau rajin aku buat lagi okeii :D
Agak-agak korang lar..
aku boleh jadi cikgu tak?muahahaha~


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

4 komen jejari cumil:

Hanif Idrus Blog said...

good info, thanks

[sutera kasih] said...

boleh dah ni jadi cikgu hehe..nice tuto dear, keep sharing :)

zareliqa afiqa said...

@ hanif Idrus : My pleasure^^

zareliqa afiqa said...

@ Sutera Kasih : yeke? yeay! hihi,i will :D