Thursday, 8 September 2011

Salah Ke Kalau Kurus??

Hah! aku nak tanya ni.Salah ke kalau kurus? berdosa ke? apa masalahnya? eeiii..tolong lar.Rimas taw tak.Jumpa orang ni dia cakap kurus,jumpa orang tu dia cakap aku kurus jugak.Kalau guna perkataan 'kurus' jek,aku tak kisah sangat.Ni ayat buat aku sentap.Lebih lar tuh.Aku ni da ler cepat tacing.huhu,selalunya kawan2 aku lar yg buat aku sentap.cisss~ tak fikir perasaan orang langsung!

Aku da lar frust tak dapat nak naikkan berat badan.Lagi dorang sibuk2 nak cakap aku kurus.Abis,aku nak buat macam mana? da mmg badan aku susah nak naik.Bukannya aku gatal2 g diet.Eeee..sori lar.Diet pun aku tak taw hape..hakhak :)) 

Cakap jek apa lagi yg aku tak buat nak gemukkan badan.Semua aku da buat..makan banyak? owhh,aku makan mcm orang 10 arie tak makan.Ok.Aku tipu.Aku makan sepinggan jela tiap kali waktu makan.Tapi kalau aku rasa nak makan 2 pinggan,aku mkn.

Orang cakap makan coklat boleh gemuk? hantu coklat mcm aku ni,tak sah lar kalau takde coklat kan.Siang mlm sibuk ngn coklat.Pantang nmpak coklat,boleh menggelupur.ehehe..obses! Tp tak gemuk pun.

Apa lagi..apa lagi..minum susu yg boleh tmbah berat bdn mcm dalam iklan tuh? aku da beli.Minum 2 kali jek.Pastu da tak minum ag.Sebab aku alergik ngn benda alah tu.Habis bdn aku jadi bintik2 merah.Nak beli jenama lain? aku takut effect dia sama jek.Kan membazir tuh.So,apa lagi yg aku kena buat? korang..any suggestion??

Ada kawan aku tu,sibuk berdiet sebab nak kurus.Siap tanya tips lagi kat aku cmne nak kurus.eh eh..mana lar aku taw.Aku pun tak buat pape.Dah mmg semulajadi aku kecik.Tp pada aku, bersyukurlah dengan apa yg kita ada.Janji sihat kan.Dan jangan kutuk orang lain! orang tu gemuk lar,orang ni kurus lar.Awak tu da perfect sangat ker?muahahaaa............:))


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

22 komen jejari cumil:

FiQa said...

Fiqa!!!


ya ALLAH!!

nasib kita same!!!!!!!!!!

sebijik same!!

p sane p sini, pakat dok kate awat kurus sangat....

haih!!tension jugak oooooo

susu, coklat, sume da cube tapi mmg taknaik...

sabar ajelah!

alaa, dorang jeles la tu dorang tak kurus macam kita~

kehkehkeh.. :P

NA said...

Eh samalah dilema kita ni. Kak Wina ni kurus juga. Entah dorang ni kurus salah, gemuk salah. Ada jer nak komen yang sakitkan hati orang.

Ek Iqa takyah pening. Orang kata dah kahwin badan naik sedikit. Jadi nikmati badan kurus. Lagipun senang baju takyah asyik kena beli baru sebab tak muat? Ye tak.

Eh panjang pula komen :)

-wina1979-

IntaNBerliaN said...

saya faham perasaan awk.. saya pun ada mslh yg sama jugak.. mkn byk xgemuk2..

org pulak asyik ckp kita ni kurus.. ayat tu mmg pedas2 la.. tu yg xsuka tuh!!

iMBobo said...

tak salah nak kurus, kalau nak gemuk mudah je, makan jgn ikut time hehe lps pastikan kuantiti byk dan makan makan ringan hehe

kemey said...

sabar ea..lau sy lagi best,diorg panggil nipis huhuhu

cikji said...

sama lah kita :(

tengs sudi snggah,mai dr segmen kidal

Shazrizal Shahmy said...

awak nak gemok..ikut cara saya..

sarapan makan 4 ulas kuih

pagi:nasi goreng 2 pingan dengan ayam goreng dengan telur goreng

tgh hari:nasi banyak2..lauk banyak...sayor pon banyak2..

malam:Makanlah makan berat2...mcm pizza,KFC,McD..


tapikan...jgn amalkan selalu..takot jadi obesity..kalau agak2 berat dah bertambah tu...jaga permakanan anda..

zareliqa afiqa said...

@ FiQa : Sama lar kite kn.Ada jugak kwn.hehe,Da muak da dgr owg ckp kita kurus.
Mcm lar kite yg nak kurus.

p/s : betul2..setuju sngt! dorang jelez ler tuh ngn kita yg slim ni.eheee, :D

zareliqa afiqa said...

@ kak Wina : Betul tu kak.Sume slh..ape yg betul pun tak taw lar.

2 lar.Iqa pun slalu jugak dengar bila da kawin nanti bdn boleh naik.Tgk lar nanti tol ke tidak.hehe

Bak kata akak,nikmati bdn kurus.Mmg senang pun nak carik baju.Sume boleh pakai.kn3 ^^

Thanks kak :)

zareliqa afiqa said...

@ IntanBerlian : huhu..tu lar kan.mkn bnyk pn tak gemuk2 jugak.

sedey jep..kalau guna ayat yg sopan2 ckit takpe jugak.ini...hishh, T.T

zareliqa afiqa said...

@ ImBobo : Da try buat semua tu.Kdg2 da nak tido pn boleh mkn ag.ehehe,tp tetap sama jugak.huhu -.-

zareliqa afiqa said...

@ kemey : Ye dear..huhu,nipis? tak patut..tak patut..

zareliqa afiqa said...

@ cikji : Sama yer kite.sedey kan :(

Welcome dear^^

zareliqa afiqa said...

@ Shazrizal Shahmy : Wow..nice tips nih.I will try it,hihihi :)

Thanks 4 da tips ya^^

Ain said...

Heh , takpe la kurus ..
Kang bila kita gemok ada pula org
nk komen.. Biasa la manusia .. :P

Ahmad Ismi said...

saya pun kurus...tapi sy LELAKI..so x kisah sangat...yang buat frust bila orang cakap.."Berat badan kamu ni macam berat badan chicks2 jak"..Ndak kah emo kalau gituh..Haha

zareliqa afiqa said...

@ Ain : Manusia2..ada jek yg tak kena.Sume salah.huhu=.=

zareliqa afiqa said...

@ Ahmad Ismi : Betul.Slalunya ayat2 mcm tu lar yg wat kite frust. :(

Aida Azryn said...

manusia mmg camtu. kurus salah.. gemuk pun salah.. adeh.. =.=

cik najihah said...

its ok dear..
as long as kite sihat..
buat org yang berkate mcm tu sume puake..
fara pon kurus tapi buat tatau je..
dah jenis x senang nak naik badan nak buat cane kan x kan nak pam2 kasi naik..
yg penting kite sihat..
banyakkan makan protein,susu & supplement ye

zareliqa afiqa said...

@ Aida Azryn : ntah.tak paham betul..=.=

zareliqa afiqa said...

@ Cik Najihah : Betul2.setuju sangat!
janji kita sihat da lar kan^^