Wednesday, 3 August 2011

Aku,Kanak-kanak,& Ramadhan..

/hihi Bulan2 pose nie teringat pulak pengalaman aku berpuasa masa kecik2 dulu.Rasa mcm ngek pun ada..nak gelak pun ada.Da nama pun budak2 kn.Nakal tu memang ada lar.Tipu takde..Tapi takde lar sampai pegi bakar umah./wahaha melampau kau! Agak2 ler..


Ingat lagi dalam sebulan pose,first day badan aku memang lembik giler.Lutut nie menggeletar semacam.Balik skola masa tu terus membuta.Da tu nak mkn tak boleh..pose! Ptg baru aku bgn agak2 da nak berbuka.hihi..arwah nenek yg kejut aku masa tu.Nenek kata,"along..bgn.Da nak buka ni".Aku ape lagi,menggelupur nak g mandi.Punya tak sabar nak mkn.hahaha..tibe2 nak berdiri tu tak boleh.Apa lagi nak jalan.Aku ckp kat arwah nenek,"np kite tak boleh jalan ni?" terus nenek papah aku g bilik air.hehehe~ Arie pertama jela.Ke-2..ke-3..dan seterusnya da ok.


Lagi 1,part yg nakalnya..eheee/blush benda peberet yg budak2 suka buat dalam bilik air time pose.Eleyh..konpem taw kan.Mandi2..telan ckit air tu.:)) hihihi..ingatkan boleh hilang haus.Sebab kite tgk cite dlm tv..budak2 tu telan air masa mandi.Aku pun try lar.Ciss..takde ape2 effect pun.Lapo jugak.Pastu tobat tak buat ag da.huhu-.-
Gambar takde kena mengena.Mintak kat pokcik goo

Tu lar ceghita aku, & ramadhan masa kanak2.Umur aku masa tu lebih kurang 7,8 tahun kot.huhu..baru nak blaja pose penuh.Nak2 lagi pakcik-pakcik aku ada kasi upah.Kalau pose penuh sebulan, dpt 30 hengget + duit raya. Lagi bersemangat aku.Kira banyak giler lar bg budak2 kecik mcm aku time tu.Belum campur lagi dari mak ayah..nenek..pakcik..abg..kakak..makcik..sedara yg lain.Waaahaha!! aku kayo! berangan nak beli pensil color bnyak2. Tp dpt beli 1 kotak jek.-.- duit lain kena simpan dlm tabung.kuang kuang kuang..


Huh! Nakal tak aku dulu? nakal kan..huhu, alar..kite kecik ag mase tu. Tak matured ag.Da beso nie tak buat da.Da boleh bezakan mana baik,mana tak.Sistem upah2 pun da dilupuskan.Pose biar ikhlas.kan2..^^
Agak-agak aku boleh dapat duit raya lagi tak tahun ni?? tapi..Bukan aku ke yg patut bagi duit raya kat kanak-kanak.ngeee :D


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

8 komen jejari cumil:

Adry@Daun said...

As salam zareliqa, memori posa masa kecik ni.. Tak baik tu tipu posa..tp takpa masa kecik lg kn.. Masa kecik2 la org pompuan blh posa penuh..dh bsr2 ni pyh dh nk dpt penuh kn...

NA said...

Samalah dulu Kak Wina masa budak-budak dapat RM1 kalau 1 hari puasa penuh. Kalau penuh 30 hari RM30.
Dulu puasa kerana motivasi duit raya :)
Rindunya zaman kanak-kanak. Waktu main bunga api dan mercun yang seronok.
-wina1979-

zareliqa afiqa said...

huhu..buat skali jek.Pastu tak buat ag da. :D
Betul2..saya setuju^^

zareliqa afiqa said...

@ NA : kan2..lagi bersemangat nak pose masa tu.tp time kcik jela dpt upah.hehe,kalau da main bunga api tu smpai lupa nak masuk umah.ehee :)

Ezad Skytech said...

zaman kanak2 ribena dulu mmg best..upah sehari RM1 tu dulu biasa la..kalau puasa penuh dapat RM30..

p/s : agak2 la..da besar2 ni boleh dpt lagi ke duit raya..? haha~

zareliqa afiqa said...

@ Ezad Skytech : Betul! best sngt..hihi
Da besar2 ni kalau dapat lagi duit raya memang lompat sakan lar.ngee :D

kemey said...

mse kecik slalu curi2 pegi dapur,mknn xde minum pon jadi r hehehe..

zareliqa afiqa said...

@ kemey : hihi..tu lar.Dapat minum pun jadi lar kan :))