Sunday, 19 June 2011

Sehari Melayan Kerenah Kanak2 Riang

Ahah! punye lar pnjng tajuk. eheee :) mata pun da mcm kena gam jek nih. Tp nak jugak menconteng sebelum pengsan tak sedarkan diri jap lagi. Tgk tajuk pun da taw ape aku buat arie nie kn. Waduh2...capek bangat nih! Pagi2 da kne bgn awal nak balik kampung. Aik~ ckp mcm tak penah bgn awl plak sblum nie. eheee :D, slalu mmg bgn awal..tp takde lar awal sngt mcm nie. Da lar tak cukup tido.huhuhu, tp sbb rindu yg amat mendalam kat udax mucuk nie aku bgn gak akhirnya. Sampai2 jek dye tgh tido ag. Bila dye bgun n tgk aku ade kat uma dye,ngn suare manjenya dye tnye, "eee...kak long bile smpai nih?" eleyh2...mengadenye suara dye~
nie lar cousin kesayangan aku~
hye! nme kite wawa.nme awk sape?

Udax nie mmg peramah giler. Sume bley jadi kwn dye...sngt petah berkata2. hah! sebijik mcm owg tua. Bila da mndi mula lar aktiviti dye, 'mengemas' plak! aduh~ habis dye keluarkn buku2,crayon,mainan, dan segala mcm khazanah yg ade dlm beg n bakul permainan. Walaupun dye blum skola ag tp buku mengalahkn owg nak amik spm. Wawa2...udax nie pndai gak posing. Dari kecik ag mmg ske ngn camera.

tgk2..nie baru ckit dye posing

Dah tu nak blaja tulis ABC plak. Belum sampai Z, da suh kak long dye nih lukis gmbar hantu plak. Disebabkn dye budak2 ag, aku pun lukis lar...asalkn ade rupe hantu sudah.1 family hantu dye sruh lukis. Dah siap dye sruh lukis kuda tengah demam plak. waaaaaa!! mcm mne nak lukis ni? daya imaginasi dye......perghhhhh,

Kejap tuh 2 pupu aku plak dtg nak main2 ngn dye. Bertambah gamat uma tuh jadinya. Kejap2 dyowg gaduh, kejap baik balik, kejap ag tuh gaduh alik. Suka atie korang lar. Jgn smpai btumbuk sudah ye.,


wawa n 2 pupu ktowg (adib).."wawa~ jgn duduk dlm bakul ibu tuh!"

muka tak puas atie! hihihi


Dan bila da penat bermain~~
tadaaa~ bley tinggal gitu jek?huhuhu,kak long gak yg kena kemaskan


Dah lesap?? ngeeeee.... bila Adib balik, Cik Wawa nih buli kak long dye ag... ajak main puzzle plak! tak penat ke udax nie erk? bnyk betul tenaga dye.

dan...aku jugak yg siapkan akhirnya!


Bila aku amik beg nak balik td, wawa da buat muka tak puas atie. Tak kasi aku balik. Kesian jugak tgk. Salam pun tak nak! protes lar tuh...hehe, bila aku ckp "t kak long dtg ag" bwu dye bnti nangis. Sngt2 manja ngn aku. alolololo~ Huarghhh~~mengantuk!! da lar, nak g belayar di alam mimpi dlu. heeee :)


Cherita da abis...Sila tinggalkan komen pulak ye! TQ

2 komen jejari cumil:

Abang Stalker said...

nk knl dgn wawa..hahha..

seksi awek tu..:P

hi wawa,nm sy abg stalker. :D

zareliqa afiqa said...

Boleh jep..haha :))
Seksi kecik2 takpe~ jgn da besar pun seksi sudah.kikiki